MENUMENU
MENUMENU

معرفی کیت های سمند دو گانه سوز (قسمت اول)

در این مقاله به معرفي و عيب يابي انواع كيتهاي خودروهاي دوگانه سوز سمند(سمند معمولي -EL -LX) پرداخته میشود.

براي تبديل خودروي سمند به يك خودروي دوگانه سوز از محصولات 3 شرکت استفاده شده است:

1.Landi-Renzo

2.Siemens

3.OMVL

4.Renzo

تاكنون سه نوع كيت بر روي خودرو هاي سمند به شرح زير نصب شده است:

  • کيت انژکتوري Landi-Renzo OMEGAS 
  • کيت انژکتوري OMVL SAM 04 
  • کيت انژکتوري  Siemens  
  • کيت انژکتوري  Landi-Renzo LC02  

 

 

کيت انژکتوري Landi-Renzo OMEGAS :

 

 

 

 

اين کيت روي خودروهاي سمند معمولي و سمند el استفاده شده است.بعبارت ديگر کيت 3 OMEGAS براي خودروهاي سمند با سيستم سوخت رساني بنزين  ILC و L3 استفاده شده است. ecuگاز اين خودروها عملکرد امولاتور رانيز بر عهده دارد.رگولاتور استفاده شده در این کیت از نوع NG2 می باشد.و دارای شیر برقی است.

 ريل سوخت(انژکتورهاي) استفاده شده در اين سيستم Matrix،ضمنا سنسور دماي از نوعگاز اين کيت در داخل همين ريل سوخت قرار دارد. همچنين سمت انتهايي ريل سوخت يک خروجي براي اتصال به سنسور فشار-خلا را دارا مي باشد.

کليد تبديل استفاده شده در اين سيستم در شكل زير نمايش داده شده است. مشخصه اين کليد
. ”LR-OMEGAS“، نوشت در زير آن مي باشد.

دراين كيت گاز، براي شناسايي فشار گاز مدار”” فشار پايين گاز”” ( ريل سوخت) و همچنيناطلاعات ميزان خلاء منيفواد از قطعه بنام سنسور فشار- خلاء استفاده مي شود. بعبارت ديگر اينقطعه ميزان فشار نسبي گاز موجود در ريل سوخت و پشت انژكتور را به Ecu اطلاع میدهد. اين قطعه در كنار جعبه ECUنصب ميشود. 
  

در موتور هاي LC ارتباط خلاء منيفولد با سنسور از طريق لوله هاي ارتباطي متصل به  MAPسنسور ميسر مي گردد.در اين كيت گاز از سنسور دماي آب در مسير آب گرم ورودي به رگولاتور جهت ارسال اطلاعاتدماي آب بهECUگاز استفاده شده است. 

ادونسر:

بدليل دير احتراق بودن گاز نسبت به بنزين، بايد زاويه جرقه آوانس گردد.
ادونسر اين سيستم ساخت شركت لندي رنزو مي باشد

ادونسر اين سيستم مي بايست مانند آنچه در شكل زير نشان داده شده بر روي زاويه آوانس 12
درجه تنظيم شود.در اين كيت گاز در مسير فشار بالا به رگولاتور، در محفظه موتور از گيج فشار مجهز به شير دستي
استفاده گرديده است.

Landi-Renzo LC02  کيت انژکتوري:

 

در تعداد معدودي از خودروهاي سمند بصورت تكميل كاري خارج از كارخانه ازكيتگاز نديرنزوLC02 استفاده شده است.رگولاتور استفاده شده در این کیت از نوع NG1 است. اين رگولاتور از لحاظ ابعادي از رگولاتور کيتNG1 کوچکتر مي باشد و داراي شير برقي است.     

 

اين رگولاتور داراي شير برقي نيز مي باشد. سنسور فشار بالاي گاز موجود بر روي اين رگولاتور بصورت مكانيكي(رئوستا) مي باشد و مواقعي نياز به تنظيم مجدد دستي دارد.

نكته مهم: همانطور كه مي دانيد از اين كيت گاز بر روي خودروهاي 405 و پارس نيز استفاده شده است. تفاوتگاز در خودروهاي ECU مهم اين كيت گاز بر روي سمند در مقايسه با خودروهاي 405 و پارس در اين است كه405 و پارس وظيفه ادونسر را نيز بر عهده دارد و قطعه اي بنام ادونسر در اين خودروها وجود ندارد. اما همانطور كهگاز و بصورت جداگانه وجود ECU در بالا گفته شد در خودروهاي سمند تكميلي با اين كيت گاز ، ادونسر خارج ازدارد.

 

گاز، امولاتوراين خودرو در يك واحد كنترل الكترونيكي تجميع شده است. ولي ادونسر آن بصورت ECUجداگانه بر روي اين كيت استفاده مي شود.ريل سوخت به کارگرفته شده براي اين خودروها از نوع MED مي باشد، درپوش ريل سوخت اين کيت به رنگ سبز مي باشد.(Gas Tmap) سنسور فشار _ دماي گاز بر روي ريل سوخت نصب شده است ، بهمين دليل اين كيت گاز ديگر نيازي به سنسور فشار-خلاء ندارد.مشخصه کليد تبديل به کار گرفته شده در اين سيستم، سوکت قرمز رنگ آن مي باشد.سنسور فشار – دماي گاز ريل سوخت گاز و مجموعه شير دستي و مانومتر و فیلتر از دیگر قطعات ان می باشد.

 

به مرور مشخصات بقیه کیت ها قرار خواهد گرفت.

 

 

درباره ما

آموزشگاه فنی و حرفه ای موتور ازمای خراسان با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال 1393 در راستای آموزش با محوریت اشتغال جوانان و ارتقای دانش فنی قشر زحمتکش تعمیر کاران خودرو تاسیس شد.

این اموزشگاه با بهره گیری از مربیان کارآزموده،مجرب و دانش روز دوره های اموزشی کوتاه مدت در سطوح عمومی و تخصصی در زمینه تعمیر خودرو برگزار میکند.

شبکه های اجتماعی ما:

اینستاگرام: motorazma-edu

تلگرام: motorazmacollege

ادرس:

مشهد-میدان 15 خرداد(میدان ضد)،بلوار جمهوری اسلامی،بین جمهوری 3 و5، پلاک 69.

ساعت کاری آموزشگاه:8صبح الی 6بعدظهر


تلفن:6-38581675-051

حسینی 09155105187

تمامی حقوق برای آموزشگاه موتور آزمای خراسان محفوظ است!
X